روغن گیاهی

روغن گیاهی

روغن گیاهی

روغن گیاهی

دلایل شل شدن پوست چیست؟

شل شدن پوست و افتادگی آن یک رخداد شایع است و هر کسی در هر سنی ممکن است با این عارضه روبرو شود. با این حال دلایل افتادگی پوست در هر سنی متفاوت است. در سنین جوانی، افتادگی پوست به علت کاهش وزن یک دفعه‌ای، معمولا رخ می‌دهد. در سنین بالاتر نیز، به علت از دست دادن کلاژن و الاستین، افراد دچار شل شدگی پوست می‌شوند. در این مقاله 5 دلیل شل شدن پوست و روش‌های پیشگیری و درمان آن را با هم مرور می‌کنیم.

مهمترین دلایل شل شدن پوست:

1. کاهش وزن ناگهانی

2. بارداری

3. قرار گرفتن در معرض نور خورشید

4. سیگار کشیدن

5. سالخوردگی

کاهش وزن ناگهانی چرا باعث شل شدن پوست می‌شود؟

دلیل این موضوع کاملا مشخص است. اول این که با کاهش وزن ناگهانی، شما وزن زیادی را از دست می‌دهید در حالیکه هنوز پوست بدن قابلیت برگشت به وزن قبلی را ندارد. این طور در نظر بگیرید که شما در یک شب چاق نشده‌اید. چاقی فرایندی است که به مرور ایجاد شده است. حالا با از دست دادن سریع وزن، پوست شما فرصت کافی برای برگشت به حالت قبلی را ندارد. به همین دلیل پوست اضافه شما، شل شده و پایین می‌افتد.

کاهش وزن ناگهانی همچنین باعث از بین رفتن بخشی از عضلات و باقی ماندن چربی‌های انباشته شده زیر پوست می‌شود. این نوع کاهش وزن بدترین نوع لاغری است. در این صورت پوست همراه با چربی‌های زیرین، آویزان می‌شود. اگر کاهش وزن اصولی داشته باشید، چربی‌های اضافی زیر پوست در وهله اول از بین می روند و پوست به عضله زیرین خود می‌چسبد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد