روغن گیاهی

روغن گیاهی

روغن گیاهی

روغن گیاهی

درمان آکنه و جوش با طب سوزنی

آکنه یا جوش صورت چیست ؟

آکنه یا جوش یک اختلال پوستی می باشد که از سنین نوجوانی شروع می سود.

غدد چربی بطور طبیعی در تمام سطح پوست گسترش دارند و مسئو ل چرب نگه داشتن سطح پوست می باشد. همچنین به علت دارا بودن بعضی مواد دارای خاصیت ضد میکروبی و قارچی هستند. این غدد در کف دست و پا و لب وجود ندارند و بیشترین تراکم آنها در صورت ؛ سر ؛ سینه می باشد.

 

جوش بیشتر در صورت دیده می شود و بصورت انواع شکلها از قبیل: کومدون ( جوشهای ریزی که بصورت سر سیاه و سر سفید دیده می شوند )؛ پاپول (جوشهای برجسته و قرمز رنگ)؛ پاسچول (جوشهای چرکی ) و بالاخره ناجول و کیست (جوشهای بزرگ و دارای عمق و مواد داخل آنها).

درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

 

یکی از روش های رفع آکنه و جوش صورت، استفاده از روش کاشت نخ و طب سوزنی است که امروزه به دلیل نتایج قابل قبول آن، تعداد افرادی که برای انجام این درمان به کلینیک ها و متخصصان طب سوزنی مراجعه می کنند، کم نمی باشد. این روش غیر جراحی است و با استفاده از سوزن نازک طب سوزنی انجام می شود.

 

ابتدا برای برطرف کردن جای جوش و آکنه، با کاشت نخ، روی قسمتی از صورت که می خواهید درمان انجام دهید، کرم بی حسی موضعی می زنند. سپس محل ورود نخ در صورت، توسط پزشک متخصص طب سوزنی، مشخص می شود.

 

بعد از تعیین محل، با سوزن محل را برای وارد کردن نخ آماده می کنند. این محل خیلی کوچک است و جایش باقی نخواهد ماند. با یک سوراخ بسیار کوچک نخ ها را زیر پوست قرار می دهند.

 

این نخ ها از پلی پروپیلن ساخته شده اند که موادی سازگار با بدن انسان میباشند و برای سالهای زیادی در جراحی قلب و عروق و چشمی استفاده می شود. تقریبا ۱۰ تا ۱۲ تکه نخ همراه با یک سوزن میان بافتی وارد قسمت زیرین پوست می گردد و در نتیجه، پوست کشیده تر شده و به مرور جای آکنه و جوش از بین می رود.

 

درمان جای آکنه و جوش صورت با نخ در کمتر از ۴۵ دقیقه و بدون هیچ دردی در کلینیک، انجام می شود. فرد می تواند بعد از ۲ روز به فعالیتهای طبیعی خود بازگردد و پس از ۲ هفته بافت های نرم، بهبود یافته و هیچ نشانه ای از انجام این روش پدیدار نخواهد بود. این تکنیک هیچ گونه اسکار بر جای گذاشته و به شکلی موفقیت آمیز در تمام نواحی صورت و گردن قابل استفاده بوده و ظاهری جوانتر به فرد می دهد.

 

یکی از روش های رفع آکنه و جوش صورت، استفاده از روش کاشت نخ و طب سوزنی است که امروزه به دلیل نتایج قابل قبول آن، تعداد افرادی که برای انجام این درمان به کلینیک ها و متخصصان طب سوزنی مراجعه می کنند، کم نمی باشد. این روش غیر جراحی است و با استفاده از سوزن نازک طب سوزنی انجام می شود.

 

هدف از درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

 

هدف از درمان جوش در طب چینی فقط زیبایی برای فرد نیست تا با فواصل طولانی تر و با دوره های کوتاه تری درمانجو را اذیت کند تا پوست به این تغییر و این بالانس هورمونی عادت کند وبا کمتر شدن دفعات جوش و کم شدن التهاب، احتمال ایجاد جوش کمتر شود.

 

در حقیقت یک اثر آنی مد نظر است که صورت و پوست زیباتر شود و نیز یک اثر دراز مدت که جای جوشی که به صورت دائم در بدن و صورت مانده، کمتر شود. یکسری از جوشها هستند که در نواحی تحت فشار بدن مثل پشت کتف ها،کمر و یا در نواحی نشیمنگاه دیده می شوند، زیرا در این نواحی غده ای قرار است ترشحی داشته باشد، مویی قرار است خارج شود و در اثر نشستن،دراز کشیدن،این مو پیچ می خورد و این غده سرش بسته می شود و جوش بوجود می آید.

 

طب سوزنی برای توضیح جوش‌ و آکنه، تئوری مخصوصی دارد و آن را به افزایش گرمای ریه‌ها نسبت می‌دهد. به این معنا که برای از بین بردن این جوش‌ها باید ریه‌ها، که به عقیده درمانگران طب سنتی چین اوضاع پوست را کنترل می‌کنند، پاک شوند و گرمای اضافی آنها خارج گردد.

 

راه خارج کردن این گرمای اضافی فرو بردن سوزن‌های طب سوزنی در نقاط خاصی از بدن است. ثابت شده که طب سوزنی در درمان آکنه موثر است. این درمان نه تنها جوش‌ها را هدف قرار می‌دهد، بلکه مشکل زمینه‌ای بیمار را که موجب رشد جوش‌ها می‌شود نیز درمان می‌کند.

 

بیماران باید زمانی به متخصص طب سوزنی مراجعه کنند که آکنه آنها بسیار شدید شده و به درمان‌های رایج پاسخ نمی‌دهد و درمان بسیار طولانی شده است. در این صورت باید با مشورت پزشک متخصص پوست خود به درمانگر طب سوزنی ماهری مراجعه کنند که در زمینه درمان آکنه با طب سوزنی تجربه کافی دارد.

 

لازم است بدانید که موفقیت این درمان به خصوصیات هر فرد بستگی دارد و از این رو تقریبا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که درمان در کدام بیمار جواب می‌دهد و در کدام خیر.