روغن گیاهی

روغن گیاهی

روغن گیاهی

روغن گیاهی

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

امروزه طب سوزنی واژه‌‌ی ناشناخته‌ای محسوب نمی‌شود. این طب با قدمتی ۲۰۰۰ ساله، گره‌ درمان بسیاری از دردهای آزاردهنده‌ را باز می‌کند؛ دردهایی مثل کمردرد، درد شانه، مچ دست یا حتی دندان‌درد. با وجود تاریخچه‌ی طولانی در چین، تنها کمتر از ۴۰ سال است که از طب سوزنی در ایران استفاده می‌شود. با ما همراه باشید، تا با یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی در دنیا آشنا شوید.

چگونگی درمان با طب سوزنی

نظریه‌ی اصلی طب سوزنی وجود کانال‌های انرژی است. این کانال‌ها کل بدن ما را فرا گرفته‌اند. انرژی‌ که چی (chee) نامیده می‌شود، در این کانال‌ها جریان دارد. پزشکان چینی تحقیقات چند ساله‌ای را برای پیدا کردن نقاط ورودی سوزن به بدن، انجام داده‌اند. هر نقطه، مربوط به یک عضو یا اندام خاص است. به عقیده‌ی متخصصانِ طب سوزنی، زمانی فرد بیمار می‌شود که کانال‌های انرژی بسته شوند یا انرژی به‌صورت نامتعادل جریان پیدا کند. طب سوزنی راهی برای رفع انسداد و متعادل کردن جریان انرژی است. همچنین با ورود سوزن در بدن، اندورفین در مغز آزاد می‌شود. اندورفین یک مسکن طبیعی است و به تسکین درد کمک می‌کند.

طب سوزنی برای چیست

در یک مطالعه بالینی، گروه کنترلی از درمان های پلاسبو یا دارونما استفاده کردند تا نتایجشان با گروهی که از طب سوزنی بهره برده بودند مقایسه شود.


برخی از مطالعات نشان می دهد طب سوزنی همان مزایای داروهای پلاسیبو را دارد اما برخی بیان می کند که چنین طبی واقعا کارساز و مفید است و می تواند شرایط بیماران را به خوبی درمان کند.

کاربردهای طب سوزنی:

مطالعاتی که در آلمان انجام شده است نشان می دهد طب سوزنی می تواند تنش  مرتبط با سردرد و میگرن را کاهش دهد. NCCIH بیان می کند طب سوزنی، به درمان شرایطی همچون موارد زیر کمک خواهد کرد:


کمردرد

درد گردن

استئوآرتریت

درد زانو

سردرد و میگرن

طب سوزنی چگونه انجام می شود؟

بعد از معاینه توسط پزشک طب سوزنی کار، وی نقاط بلوکه شده و یا دارای مشکل در بدن شما را مشخص می کند. مشکل در هر نقطه ای از بدن باعث ابتلا به بیماری خاصی می شود. بعد از اینکه پزشک نقاط مشکل دار را یافت، شروع به فروکردن سوزن در پوست شما می نماید. هرچند روش هر پزشک طب سوزنی کار با دیگری متفاوت است، اما معمولا این درمان بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول کشیده و ممکن است، نیاز به چند جلسه درمان و یا مراجعه منظم و همیشگی به پزشک باشد.


 


طب سوزنی چه حسی ایجاد می کند؟

ممکن است هنگام داخل رفتن سوزن، فشار کمی احساس نمایید. در اکثر افراد این فشار درد آور و ناراحت کننده نیست. ناحیه ای که سوزن فرو رفته ممکن است سوزن سوزن شده، بی حس شده، خارش داشته و یا درد کمی داشته باشد. طب سوزنی کار ها معتقداند این احساس نشانه ای از آزاد شدن انرژی در بدن می باشد. بعد از اینکه سوزن وارد شد، طب سوزنی کار ممکن است سوزن را کمی جلو عقب کرده یا جریان گرما و یا الکتریسیته به آن وارد نماید.


 


طب سوزنی برای درمان چه بیماری هایی استفاده می شود؟

افراد برای درمان درد و همچنین درمان بعضی از انواع بیماری های خاص از طب سوزنی استفاده می کنند. شما می توانید از طب سوزنی به عنوان درمانی کامل و یا در کنار سایر درمان ها استفاده نمایید. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از شیمی درمانی برای درمان تهوع و استفراغ ناشی از بارداری و شیمی درمانی و درد بعد از جراحی مفید است. همچنین طب سوزنی برای:


درمان مشکلات بعد از سکته مغزی، که شامل بازگرداندن مهارت هایی که فرد در نتیجه آسیب سکته مغزی از دست داده می باشد.

درمان سردرد، نتیجه یکی از تحقیقات نشان می دهد که استفاده از طب سوزنی در کنار سایر درمان ها به درمان طولانی مدت انواع سردردها از جمله میگرن کمک می نماید.

گرفتگی های ناشی از قاعدگی.

درمان فیبرومیالژیا (Fibromyalgia)، یا درد خشکی گسترده ماهیچه ها و بافت های نرم بدن.

درمان درد ناشی از گرفتگی عضلات.

درمان درد ناشی از آرتروز (Osteoarthritis) و بهبود عملکرد مفصل آرتروزی.

درمان درد کمر، در افرادی که مبتلا به کمر درد هستند، این طب به کاهش درد و افزایش فعالیت کمک می کند.

درمان مشکل سندرم کارپال تونل (Carpal tunnel).

در درمان آسم نیز از این روش می توان استفاده نمود.

درمان اعتیاد به مواد مخدر .

کاهش و یا درمان درد دندان.

کاهش درد زایمان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد